Nr. 19

Stampar på samma ställe.
Känner mig inte alls lika glad längre,
energin tar slut snabbt igen och jag är lättirriterad.

Ev. beror det på min pojkvän,
som jag känner ställer krav hela tiden just nu.
Har sagt att jag inte orkar ta vissa saker just nu,
att jag fortfarande är känslig.
men han fortsätter bara att tjata.

"Sluta stressa"
"sluta harkla" - tydligen något jag börjat med (som ticks)
"Du måste gå ut och gå" - skickade även flera sms under dagen
för att "påminna" mig om min promenad.
"Har du funderat på lägenheten?" "Perfekt läge nu när du är 
sjukskriven att ta hand om den"

Såna saker får mig att må dåligt, och han vet det.
jag nämnde det även idag, igen, att han inte ska lägga sig i,
att jag känner det som krav, att jag mår dåligt av det.
att jag tänker på det själv, och måste vilja själv.
annars blir det bara jobbigare.
Men då säger han bara: Jamen du ignorerar bara allt,
Skjuter upp det, o tar aldrig tag i det.

- Lägenheten funderade jag på ca 10 min innan,
och tänkte att jag kunde ta itu med den imorgon. men 
jag vill inte att han ska lägga sig i, eftersom han gjorde det förut
och det gick inge vidare då...
- Jag säger alltid till när jag varit ute och gått, 
eller när jag börjar gå och hur länge jag gått.
vore kanske roligare om han påminde snällt:
"glöm bara inte bort att gå ut sötnos",
men det är inte så det går till.
- Är stressad över allt just nu, alla måsten,
och vet att han ställer ännu mer krav.

Var ute och gick idag, i nästan 2h, supernöjd.
Städade även efter att jag kom in, så det var rent
och fräscht till när han kom hem.
Sov inte överdrivet länge (tydligen för länge ändå för honom)
Han vill att jag ska kliva upp samma tid som han kl 06.00
enda problemet är att jag inte kan sova nu, 
jag drömmar mardrömmar hela nätterna och vaknar.
Dessutom äter jag inte lägre melantonin för att sova 
eftersom han tycker inte att jag ska "stoppa i mig" en massa tabletter.
Bättre att kunna sova som "vanligt".
Det blir kaos i mig.

Kommentera här: