Nr. 16

Toppen humör har jag levererat idag.
Många leenden och många skratt.
Otroligt härlig känsla.

Jag känner mig överdrivet glad,
nästan som att jag var onykter.
Men de är så glad jag är i vanliga fall, väldigt sprallig
Har alltid över ett leende och säger och tänker konstiga, knäppa
och roliga saker som folk blir glad av.
 
Förut levererade jag alltid, gav alltid svar på tal.
Nu börjar den personen komma tillbaka

och jag längtar.
 
Det jag är orolig över, är att jag inte "får" vara glad.
vilket även min pojkvän har påpekat.
Även tidigare under året, i somras berättade han att han var
orolig att jag skulle lämna honom när jag började må bättre.
Vilket gjorde att jag inte kunde vara glad, för då blev han arg,
han tyckte att jag mer skulle tänka på de fel jag har gjort,
att jag inte kunde låtsas som ingenting hade hänt.

Idag sa han bara att han var orolig att jag skulle lämna honom
nu när jag är glad och mår bättre, och han inte så bra.
Efter mycket kramandes, pussandes och förklarandes så
fick jag fram ett riktigt leende på hans läppar,
de fick mig att börja gråta.
 
Var väldigt länge sedan jag såg ett riktigt leende,
de där leendet som visar så mycket kärlek,
blicken som talar om på mils avstånd att jag är hans,
leendet som jag har fått honom att gömma, trycka undan
som han själv uttryckte det.
 
Nu är det min tur att lyfta honom.
Hjälpa honom genom det svåra.

Bara jag kan vara mig själv igen, så kommer det att gå så bra,
jag känner det inom mig.
 
Det absolut bästa jag gör idag, är att prata.
Berätta om vad som är jobbigt, så kan man lösa de direkt.
Istället för att gå och bära allting inom sig.
Det har jag gjort alldeles förlänge.

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Vad skönt det måste vara att få börja må bättre, att börja få ordning på saker och ting.
Känner igen mycket som du skriver om och har samma rädsla om psyken. Hoppas du får många dagar där du får må bra och att allting i ditt liv flyter på.
Vet hur det känns att ha ångest. Men det kommer bli bra. För det mesta ordnar det sig tillslut.

Hoppas du inte tar någonting jag skriver fel.

2 frkenduktig.blogg.se:

skriven

Vad skönt att du mår bättre. Njut av det!

Kommentera här: