Nr. 8

Snön har kommit.

Den kommer inte ligga kvar, är redan bara slask.
Hatar detta oändliga slask, som kommer varje höst och vår.
Och vattendropparna från markisen ner på fönsterbrädan störde sömnen..
Sitter fortfarande och blir irriterad på ljudet.
 
Idag ska ja få träffa läkaren igen, ska prata med honom om medicineringen.
Jag vill börja nu

Den tar ju ändå 10 dagar, jag vill inte vara fast här föralltid.
 

Läste om biverkningarna på medicinen igår.
Det var det dummaste jag har gjort.
 

Vanliga biverkningar (inträffar hos fler än 1 av 100 patienter):
Oro, ångest, aggressivitet, förvirring, sömnstörningar, koncentrationsproblem, yrsel, mardrömmar,
minnesstörningar, personlighetsförändring, koncentrationsproblem, yrsel, huvudvärk, darrningar, muskelsvaghet,
synstörningar, dimsyn, öronsusningar, hjärtklappning, blodvallningar, illamående, kräkningar, muntorrhet, förstoppning,
diarré,smakförändringar, hudutslag, klåda, ljuskänslighet, urineringssvårigheter, svettningar, trötthet,
aptitstörningar, viktökning, gäspningar, potensstörningar, mjölksekretion, svullna bröst hos män.


Och den biverkningen jag är mest rädd för:

Biverkningar med okänd frekvens (kan inte beräknas från tillgängliga data):
Tankar på att skada sig själv, begå självmord.


Varför jag är rädd är för att en otroligt nära anhörig till mig begick självmord under början
på sin medicinering med anti-depressiva, för ganska precis 3 år sedan.

Där var en av gångerna jag var tvungen att vara starkast, 
De fanns ingen tid för mig att sörja, jag var tvungen att hjälpa dom drabbade,
fastän jag var en av dom.

Jag har även blivit beskylld att det var mitt fel.
Jag vet att om jag hade gjort andra val just innan så hade han troligtvis varit vid liv idag.

Kommentarer:

1 Cec:

skriven

Du ska inte ta på dig skulden för andras val. Jag vet att det är lättare sagt än gjort men din anhöriga valde den vägen själv och du bär inte skulden för det.

Kommentera här: