Välkommen

Här skriver jag mina tankar om hur dagens samhälle påverkar mig, psykiskt.

Jag lever just nu med "sjukdomen" psykisk ohälsa. Varför jag sätter citat-tecken är för att alla har olika åsikt kring detta om det är en sjukdom eller bara ett mående, för mig är det iallafall min vardag.

Jag har länge tänkt att jag skulle börja skriva, om mig, mitt liv, mitt mående och min ständiga kamp mot denna otroligt vanliga men ändå så tabu-belagda sjukdomen.

Alla har vi olika anledningar till att må dåligt, ex.

Stress
Vänner
Kärlek
Familj
Relationer
Jobb
Skola
Sjukdomar
Dödsfall
------------------------
Samhället.
------------------------
Vi påverkas varje dag av samhället på olika sätt, vilket för mig är mitt största hot.

Jag vill alltid känna mig bra

Jag känner ofta att jag inte räcker till, varken för min familj, mina vänner, min kärlek, mitt jobb.
Har länge dragit på mig en mask, där jag alltid är glad. - Så folk inte har kunnat se vad jag egentligen kämpar med, vissa har dock på senare tid lyckats se igenom den masken, men vissa är fortfarande helt ovetandes om hur dåligt jag har mått och fortfarande mår och

 för vissa känns det nog lättare att blunda.



Kommentarer:

1 Ida:

skriven

Men åh, det är så tråkigt att du ska må så!

Kommentera här: