Nr. 11

Injektioner
 

Har tagit mina två injektioner nu,
Första igår, den gick sådär, gjorde riktigt ont, spände mig troligtvis.
Man tar dom i stora sätesmuskeln (rumpan)
Så igår gick jag och haltade fram då vänsterskinkan inte ville samarbeta.

Jag spydde också efteråt, troligtvis pga. nervositeten.
Jag har gjort de tidigare när jag har tagit blodprov men klarat mig dom sista gångerna.

Idag gick de bättre, sköterskan var väldigt lugn och injektionen tog ca 30min,
Man får tydligen mindre ont desto saktare det går.

Är dock alldeles skakis, var det när jag vaknade och trodde det skulle bli bättre,
är även otroligt trött, men de brukar man tydligen bli under behandligen.
och torr i munnen, vilket är hemskt. 

Har tillräckliga problem att äta mackor, men när man inte heller får tillräckligt
med saliv i munnen blir det ännu värre.
 
Igårkväll var jag ovanligt glad, det var skönt, skrattade åt mest allting.
Tror dock inte att det är medicinen än, utan mer att jag var trött...

Jag ska försöka vila igen nu, huvudet vill vila, blev lite sömn.
Både pga nervositet och så var det någon stackare på avdelningen
som skrek mitt i natten, kl. 04.00, och igen lite svagare efter en halvtimme.

Benen är dock lite rastlösa..

Kommentera här: