Nr. 14

Varit hemma över helgen med min pojkvän,
vi har haft otroligt roligt och härligt. 

Jag har varit glad!
 
Utan att behöva anstränga mig, de jobbiga tankarna har kommit,
men försvunnit lika snabbt som dom kom.
De tankarna om hur mycket jag har förstört för andra,
speciellt min pojkvän
Svartsjukan har varit långt bort, 
Har inte tagit illa upp om han säger "fel" saker.
 
Jag hoppas innerligt att det är medicinen som gör det så här lätt.
Så det inte beror på att jag är utvilad pga att jag inte varit med honom,
utan varit på avdelningen i två veckor.
 
Har dock varit väldigt trött i helgen tack vare medicinen,
Höll även på att svimma i lördags, vilket aldrig har hänt förut.
Det beror på medicinen som har en blodtrycks-sänkande effekt,
och jag har redan väldigt lågt blodtryck.
 
Är inte längre rädd för sprutor, är så van nu,
idag stack dom 4 gånger innan dom hittade rätt blodkärl.
Känner även att om jag är avslappnad i början så behöver jag ju 
förhoppningsvis inte bli stucken mer än en gång.
 
Så TVÅ steg framåt!
- inte längre sprut-rädd
- äntligen glad

Kommentera här: