Nr. 6

Dagen blir allt sämre.

Fick just reda på att jag får en rumskompis.
Hemskt att man ska behöva dela rum med någon när man inte mår bra.
Dessutom veta att den personen som man delar med inte heller mår bra.
 
Jag sitter ju mest bara på rummet och ser på film.
Jag måste även se på film när jag ska sova, annars går det inte,
Jag har väldigt lätt för att få mardrömmar eftersom jag bara ligger och tänker på saker,
saker som har hänt, vad som kommer att hända m.m. 

För ca 2 månader sen åt jag en "medicin" som kallas melatonin, för att sova.
Jag drömde alltid mardrömmar, oftast hela nätterna. Jag vaknade varannan timme ungefär
och var livrädd för att somna om ifall jag skulle fortsätta drömma. Även innan jag skulle sova
fick jag ångest eftersom jag visste att det skulle innebära hemska drömmar.

Jag gillar inte tabletter eller mediciner över huvudtaget, men melatoninen har inga biverkningar.
Det är ingenting man blir trött av, eller som håller en nedsövd på något sett.
Det är ett ämne vi har i kroppen redan, man känner sig avslappnad efter ca ½h,
man hamnar i djupare sömn och får sova i ca 6h, men väcker någon en
så vaknar man och man är inte tröttare än när man vanligtvis blir väckt utan tabletterna.

Läste även häromdagen att färgen gul hindrar kroppen att utsöndra melatonin.
Så har man problem med att sova rekommenderas inte den färgen i rummet,
på täcken, kuddar m.m 
 
Och de ironiska är att jag har en filt i den nuvarande sängen som faktiskt är just 
GUL

Kommentera här: