Nr. 27

Tillbaka till verkligheten

Jag vet att jag sa att jag skulle berätta, 
allt som har hänt,
som jag har insett, 
hur det är nu.

Men de är så mycket,
så otroligt mycket att det är svårt att förklara, 
jag vet inte var jag ska börja.


Jag har kommit tillbaka till jobbet, 
Börjat arbeta, enda upp till 75% nu,
I mars börjar jag på 100% igen.
Jag är orolig.
Tänk om jag inte klarar det?

Jag har varit i England i 2.5 vecka,
det var skönt.
Att komma bort från verkligheten ett tag.
Dock var det ganska påfrestande, ändå.

I slutet har jag drömt mardrömmar,
om min före detta pojkvän.
hur han behandlade mig,
hur jag kände,
att han tvingar mig att vi ska vara tillsammans.
Och jag har inget val,
han hotar mig att jag inte får lämna honom, 
för då blir det inge bra.

Han har fortfarande blockerat mig, fastän han sa att det inte var så,
vi har pratat en gång i telefon och träffats en gång,
så jag skulle få tillbaka mina grejer.

Jag har försökt få tag i honom, för att reda ut vissa saker,
som grämer i mig just nu.
Men det går inte, och jag vill inte ringa till honom.
Då vet jag inte vad jag skulle säga.

Kommentera här: